دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1394 - 12:49

آیت‌الله نوری‌همدانی: رهنمودهای رهبر انقلاب در پیگیری فاجعه منا نصب‌العین مسئولان باشد

آیت‌الله نوری‌همدانی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب فاجعه منا گفت: رهنمودهای انقلاب در این زمینه باید نصب العین قرار بگیرد؛ ایران در موضع گرفتن حق خود از عربستان پایبند خواهد ماند.
کد خبر : 45378

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از رسا، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار با حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسگر، نماینده ولی‌فقیه و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، فاجعه منا را در چند وجه قابل بررسی دانست و اظهار داشت: آل‌سعود یک فاجعه بزرگ برای تمام جهان اسلام است.


این مرجع تقلید و استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به نوع دشمنی آل‌سعود با ایران تصریح کرد: دشمنی عربستان با ایران از نوع مذهبی و دینی است که از دشمنی‌های سیاسی عمیق‌تر است؛ پول و ثروت حاصله از گاز و نفت، آنها را مغرور کرده و دهان اعتراض مخالفان خود را با پول می‌بندند.


وی، اقتدار جمهوری اسلامی ایران را مدیون تدابیر و فرمایشهای رهبر معظم انقلاب دانست و ابراز کرد: آل‌سعود تمام تلاش خود را برای ایجاد دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران می‌کند؛ در مقابل، کشور ایران نیز با صراحت تمام خواسته‌ها و کارهایش را پیش می‌برد؛ فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تمام جهان قابل قبول و مورد احترام است و نمونه آن را در نهیب به سران عربستان درباره هرگونه بی‌احترامی به جان‌باختگان ایرانی مشاهده کردیم.


آیت‌الله نوری‌همدانی به وابستگی عربستان به آمریکا و صهیونیسیم اشاره کرد و ادامه داد: آل‌سعود رابطه تنگاتنگی با استکبار جهانی و اسرائیل غاصب دارد؛ کشور پاکستان شیعیان زیادی دارد و در حادثه منا کشته‌های زیادی داد اما اعتراضی نکرد، چراکه سردمداران آنها با عربستان هم‏دست هستند و حتی در جنگ یمن، قصد حمایت از عربستان را داشتند.


استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب افزود: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید نصب‌العین قرار گیرد و کمیته حقیقت‌یاب برای پیگیری واقعیت‌های حادثه منا تشکیل شود؛ جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که مجدّانه در تلاش برای یافتن حقیقت فاجعه منا است و با این وجود، تا گرفتن حق خود بر خواسته‌های خویش پایبند خواهد ماند.


وی با اشاره به امیدواری کشورهای اسلامی به ایران عنوان کرد: خوشبختانه کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی روز‌به‌روز به نظام و انقلاب اسلامی ایران بیشتر امیدوار می‌شوند؛ نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران الگویی برای کشورهای اسلامی است.


آیت‌الله نوری‌همدانی از نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت درخواست کرد: در صورت امکان شرایطی فراهم شود تا خانواده‌هایی که حجاج آنها را در عربستان به خاک سپرده‌اند، بتوانند بر مزار عزیزان شان حاضر شوند و برای آنها نماز بخوانند و دعا کنند تا تسکینی بر غم‌هایشان باشد.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان از زحمات نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و مسئولان سازمان حج و زیارت قدردانی کرد و اظهار داشت: مدیریت سازمان حج و زیارت در حادثه منا و مدیریت حج سال جاری بسیار خوب بوده است؛ در سال‌های اخیر مراسم دعای کمیل و عمل برائت از مشرکان به راحتی انجام می‌شود که حاصل تلاش بی‌وقفه این سازمان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته